tisdag, maj 26, 2009

Tillbaka i cyberrymden..

Oj, ett tag sedan jag bloggade... oops..
Haft underbara veckor sedan jag bloggade sist. Hänt mycket. Mycket att fundera på & att ta emot, mycket som ska landa och gro. Men allt är gott, det är enbart positivt. Jag uppmuntras, stärks, reses upp mer och mer.. Helt fantastiskt!! I'm in 7th heaven typ.. :)

Förutom det som sker inombords har det vart en bra blandning mellan aktivitet och vila. Har haft praktik i skolan. Underbart att va tillbaka på min kära förskola igen :) Hade underbara veckor där. Kvällar och helger har fyllt med dans, umgänge med vänner, promenad och pratstunder över glass, kvällar hemma i soffan, sett tv, sovit. Skrivit en hemtenta på 2 sidor har jag oxå gjort.

Nu de senaste dagarna har jag och de andra i min arbetsgrupp jobbat med projektarbetet som ska in på torsdag. Gjort bildspel och skriver en projektrapport. Vi har fokuserat på nedskräping. Gått bra och är riktigt kul! Ska lägga ut det när det är klart så ni får se :) Vet ni att upplockning av skräpet vi slänger på marken, i Sverige, kostar 377miljoner kr/år?? För samma summa kan alla elever i en klass med 30 elever få 1721 st dajmstrutar var/dag i ett helt år!! Helt kopiöst.. ogreppbart nästan..

Precis pratat me en vän som vart i USA på semester, gott att höra hans röst. Tvättar ikväll. Tog en chansning att det fanns en tid ledig och det gjorde det :) Borde fixa matlåda tills i morogn, men vet inte om jag orkar. Suck.. :)

Inga kommentarer: