söndag, augusti 09, 2009

Söndag...

Så var helgen förbi. Vart en underbar sådan! Livet är verkligen underbart just nu!! I lördags fixade jag lite & slappade inne på fm och efter lunch lade jag mig ute på gräsmattan med en bok och bibeln. Hur gott som helst! Sedan blev det glass och cykeltur med Sara i solen. Den tog kan jag lova, men brände mig inte! tack! :) Fika hos bekanta från kyrkan. Hur nice som helst. De är underbara!!
På kvällen var det kalas hos L. Det var trevligt men kände mig lite gammal. Alla andra som var där är en del år yngre men blev en bra kväll med kladdkaka, kubb och sedan jeopardy :)

Idag har jag mest vart hemma. Gick i sov t-shirten till 14.30 typ :) slapp och skön dag inne med andra ord. Sedan var det dags göra sig i ordning och åka iväg till kyrkan. Så gött att se C in action igen och höra honom predika. Bra som vanilgt. Fick även sjunga lite lovsång!! yees! :) Brukar va knapert annars med det under sommaren då vi har lite enklare gudstjänser. Men det har vart bra gudstjänster ändå i sommar! Bra predikningar & goa psalmer(som oxå är lovsång, icke att förglömma).

Är mycket tankar och funderingar nu angående det som händer. Hmm. Men försöker bara lyssna in, fråga vänner om råd, ta ett steg/en dag i taget och slappna av. Lättare sagt än gjort. Man vill ju se målet, se resultatet & veta nu. Man får verkligen lära sig idogen bön och uthållighet på sin vandring :)

Nu ska jag sova. Får se vad morgondagen bjuder på. Inget jobb vad jag vet nu. Så blir nog en ledig dag. Lite dans och träning kanske..

Inga kommentarer: