lördag, januari 23, 2010

Heeelg..

så var det lördag kväll, helg, helt underbart!! :)
Fick in tentan i tid i måndags, men fick slita med den och tvinga mig, är inte alls nöjd med resultatet men hoppas på G, mer kräver jag inte. *Hoppas hoppas*. När tentan var klar blev det en stor lättnad! I onsdags började ny kurs, "lek, kreativitet och lust att lära". Känns bra och rolig och kommer nog bli skoj och intressant! 5 av 10 veckor är vfu(praktik). Ser fram emot denna kurs. Känns som den behövs efter slitet med tentan.

Varit ekumenisk bönevecka den här veckan, så har vart i kyrkan och bett flera kvällar. Helt underbart! Så gött att bara få landa, vara, söka, hämta kraft och tillbe. Vart fortsatt trött i veckan men det har lättat de senaste dagarna med hjälp av bönestöd av vänner och vila! Gud är såå god! Så tacksam!

Bönekvällarna i veckan, dansen i onsdags, vila och bara slappa i soffan med kurslitteratur i torsdags och igår var precis vad jag behövde!! Gett sådan frid och kraft. Sovit gott har jag också i det senaste, sååå skönt! =) Haft underbara dagar med bön, kaffe med kompis, långa promenader och mycket vila i lägenheten. Totally awesome!

Idag har jag slappat, tagit promenad och bara njuitit i soffan. I morgon väntar ekumenisk gudstjänst och sedan lovsångskonsert =) kommer bli sååå nice!
puss på er

1 kommentar:

petra sa...

Vad roligt att du kicka in i bloggen och att du ger ett avtryck.
Härligt att veckan känns lugn. Kram