söndag, mars 07, 2010

mars...

Oj, ett tag sedan jag skrev. Inte alltför flitg med bloggen. Tänkt att jag ska bättra mig o skriva 1-2 ggr/vecka, men det går inte så bra, som ni märkt :) Varit bra, intensiva, roliga, spännande och omtumlande veckor/månader. Full fart i skolan med 2 seminarier i början av februari, sedan har jag varit/är jag ute på 5 veckors VFU(praktik). Varit helt kanon och så roligt!! Barnen är för söta, men man blir trött. Man är ju inte riktigt van vid att va igång så mycket fysiskt! Nu är det en vecka kvar på VFU'n, sedan ska jag skriva essä och sedan är det eximination. Denna kurs handlar om lek & kreativitet och lust att lära. Väldigt intressant & givande!! Känns så trist att den snart är slut.. tänk vad fort 10 veckor kan gå. Fick föresten Godkänd på förra kursen, där jag slet så med uppsatsen efter nyår och allt var så jobbigt med den. Såå skönt att det jag fick G så jag slapp kompletering eller omtenta! Taaack!

Annars har det väl varit det vanliga. Vänner, jobb i kyrkan, dans etc. Var & hälsade på min bror i Lahom i början av februari- hur roligt som helst! kul att träffa dem! Åt god mat, åkte pulka med barnen och så. Och så var Livsväg förra helgen, var inte med som deltagare men hjälpte till lite praktiskt och var på gudstjänsterna. Fullt tillräckligt. Man fick mycket att bearbeta och tänka på. Som om Gud inte är tillräckligt i farten redan.. :) och så har jag varit på 40 års fest och fick nattgäster efter den, och så var det 35 års fest igår. Kul med lite partyn som förgyller tillvaron! :)

Längtar och ser fram emot maj & juni. Har lite roliga saker planerade!! Sthlm på pingst och sedan London i mitten av juni!! Ser såå fram emot det!! Längtar! =) Nu är det nog dags att äta fruksot och ladda inför dagen, plugga lite inann det är dags att bege sig uppför berget..
kraam på er

Inga kommentarer: