söndag, mars 21, 2010

Söndag..

Vilodagen. Och den tänker jag ta vara på. Slappa och ha det skönt och sedan ta mig uppför berget. Ser fram emot gudstjänsten idag =) Vart en intensiv men bra och mycket intressant helg. Var på "jammet" i fredags. Hade kökstjänst tillsammans med en vän så vi sålde godis, dricka, toast, glass m.m. Alla band som spelade var bra, go musik och det var härlig stämning, kidsen verkade ha kul! Riktigt härlig kväll! I går var det årsmöte i kyrkan, gick bra. Intressanta diskussioner över lunchen. Var trött efter lite sömn men det gick kanonbra ändå, Gud är god :) Hann sedan hem och vila lite innan jag och en vän åkte in till stan för att gå på bio. Vi såg "Änglavakt". Kanonbra film! Kan varmt rekomendera den! Väldigt intressant och tankeväckande film! Berörde. Det är en spännande tid vi lever i, sådan hunger och nöd efter presationslös kärlek och hopp det finns i vår värld. Vi har en stor uppgift i att visa medmänsklighet och kärlek via gärningar och "offring" av tid..

Har nu avslutat min VFU(praktik) för denna gång, och hunnit skriva en essä också. Som ska oppomeras & försvaras i morgon. Känns lugnt, är rätt nöjd med arbetet faktiskt! Men det är svårt att få ner allt men vill få ner på 4-6 sidor. Men manfår lära sig sålla och prioritera, vilket är bra kanske ;) På torsdag börjar ny kurs. Kan bli en intressant kurs oxå. Intensiv men bra tror jag. En del VFU men lite utspritt.. längtar efter och saknar barnen och personalen.

Vart intressanta veckor, mycket händer. Intressant och spännande. Förunderligt och ofattbart. Ser så fram emot framtiden och vad som ska ske men ska försöka leva i nuet och ta tillvara de tillfällen som dyker upp. Han har ju lovat att slutföra det Han påbörjat så. Och det kan jag inte göra i min egen kraft så det är bara att vänta in, det är hans verk..

Dags för frukost kanske.. börjar bli lite hungrig..
Njut av livet och ta vara på de små guldkornen och bevara dem i era hjärtan!! =)
puss

Inga kommentarer: