lördag, februari 28, 2009

lördag..

Ett tag sedan jag bloggade. Tiden har runnit iväg så snabbt de här veckorna..
Förra helgen var det Livsväg(en konferens i min kyrka). Gryyymt bra och inspirerande!! Guds närvaro, bra seminarier & undervisning, skön lovsång med fokus och härlig stämning. Lugnt & fridfullt trots så mycket folk i rörelse. Fick många insikter, mycket att tänka på men det var en härlig och peppande helg!
Känt att det vart mycket i det senaste, rullat på för fort. Är så uppe i varv, men i helgen blir det ganska lugnt så jag ska försöka hämta andan och sakta ner. Behövs verkligen. Vart stressad över skolan, annat som behöver fixas & lite hur de kommande veckorna ska bli. Måste prioritera & bestämma hur jag ska göra/lägga upp saker.

Haft min första VFU vecka!!! :) Dvs verksamhetsförlags utbildning. Är på en småbarnsavdelning på en förskola(dagis) här i P-ille. Trivs väldigt bra! Min handledare är väldigt bra. Hon förklarar, visar, frågar och involverar mig i det som sker. Fått bra kontakt med de andra i personalen oxå och barnen är söta & goa. Inte så många. Skönt! Men det bästa är nog uppläget på dagen & pedagogiken. Lugnt & harmoniskt och bra struktur. Underbart!! Visst, såklart det är lite spring i barnen och lite stimmigt ibland men inte som på andra ställen jag varit. Ska vara där några dagar till veckan oxå, sedan är det dags att skriva arbete. Hoppas jag hittar nån bra situation att skriva om.

Nu är det dags att äta frukost, magen kurrar. Sedan blir det tvätt och fixa lite här hemma. Plocka.. bara strosa.. i mjukbyxorna :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Har funderat lite om mitt liv. Ska försöka komma in på komvux nu och plugga matte. Sen ska jag söka högskola. Vet inte men jag har tänkt om en massa nu på slutet. Det lutar nu åt en lärarutbildning. Vet inte om jag ska ta förskola eller 1-6. Båda lockar på olika vis. Man ser ju hur bra de jobbar med barnen på Oscars nuvarande förskola. Sen 1-6 känner jag att jag skulle kunna tänka mig men det blir nog mera att plugga då. Kan iofs vara kul det med:) Ska fundera vidare och se vad jag kommer fram till
Kram..