torsdag, mars 05, 2009

Män som hatar kvinnor

Såg den igår med Julia, riktigt nice att träffa henne & bara slappa! Så gott att ha nå'n hemifrån, som man känner sedan innan, här nere. Har läst alla tre böckerna av Stieg Larsson och är helt såld på dem, så kunde inte bara låta bli att se filmen. Som var bra!! Lite tung & så på vissa ställen, men bra. Böckerna är bättre, kan ju inte ta med allt i filmen. Jag visste ju ungefär vad som skulle komma, kanske därför den kändes seg ibland. Men den var som sagt bra! Om du inte är rädd för att bli lite illa berörd ibland så gå & se den!! Micke Nyqvist är kanon! Rapace med!

Annars har jag haft en slapp vecka. Gudstj i södnags var kanon! Gav en del att tänka på & en del insikter. Har tagit tag i en del av sakerna. Stolt över mig själv! Gick på danspass på Friskis med Malin i tisdags kväll. Grymy kul & såååå skönt!! Högt tempo & svårt att hänga med ibland men om man går några ggr så är man nog med helt sedan :) ska försöka fortsätta gå. Gott med draghjälp av Malin med..

Har haft min sista VFU dag för denna omgång :( Känns trist, men det ska oxå bli skönt att komma tillbaka till skolan och prata igenom tankar & funderingar om sådan't man sett. Har trivts kanon där jag varit, alla har vart så goa! Hoppas jag hamnar där i maj med!! Nu är det att skriva ett kortare arbete där vi ska analysera en lärandesituation som vi observerat utifrån olika perspektiv. Kom på en situation igår & min handledare tyckte den var bra att skriva om. Och hon förklarade lite hur de tänkte & varför hon gjorde som hon gjorde i den.

Nu är det frukostdags.. sedan skolan för vfuuppföljning & "dramalektion" inför gestaltningen.
Puss på er

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Vad blev det för situation nu då? *nyfniken*
:P
kramar