tisdag, mars 31, 2009

Kunskap..

Läser kurslitteratur, handlar om kunskap. Skillnad mellan kunskap och information, tyst kunskap & tystnad kunskap och skillnader/likheter mellan människan och shimpanser för att ta några exempel. Intresseant, för det mesta, men segt ibland. Mycket ordbajseri & samma sak om & om igen. Författaren hade kunnat säga det han säger på färre sidor. Men men..

Ska läsa lite till och sedan ge upp för idag. Ska in till stan och träffa en kompis. Han ska åka iväg med UMU till Australien om några dagar. Vill ju säga hej då :)

Årsmötet i lördags var givande! Snabbt & inget dravel.. kul att träffa lite "gamla bekanta". Hans Weichbrodt hade en grynt inspirerande & givande predikan på inledningsgudstjänsten! Wow, säger jag bara. Såå bra!! : På kvällen var jag & några vänner ut och åt indiskt. Hur gott som helst! muuums!! Sedan hamnade vi på ett dygnetrunt öppet café(ska inte göra smygreklam,hihi). Riktigt go kväll med skratt, prat och värme!!

Men något hände med ena min skuldra/axel på lördag morgon/tidig fm. Fick helt plötsligt ont och det högg till så fort jag ändrade ställning med kroppen. Blev en del stönande och ojande under årsmötet :/ Stackars de som satt bredvid mig, tur det var folk jag känner :) Blev lite bättre i skuldran på söndagen men var stel & det började kännas i överarmen med. Igår måndag var jag lite sämre igen, suck, så det var bara att ringa sjukgymnasten. Fick tid snabbt faktiskt så jag tog mig dit. Hade fått en låsning i bröstryggen, lättåtgärdat enligt sjukgymansten, så hon var glad. Och jag med :) Hon tryckte & klämde på kotor och muskler. Blev öm såklart & hade ont av & till under em men blev bättre & bättre framåt kvällen och idag har jag inte känt nåt alls nästan!! Så skönt! Det har inte huggit till iaf och det känns mest i överarmen nu, men det är nog en eftersvit av att musklerna runt axel/skuldra/nacke vart spända när jag hade ont, som sjukgymnasten sa. Har en tid på torsd morgon oxå, får se om jag behöver den!

Hade riktigt go böengrupp igår kväll! Gud verkar & talar. Härligt! Mycket händer. Ser fram emot kommande veckor med påsk, gudstjänster och bönestunder.. ska bli spännande att se vad som sker!! :)

Nä,kanske dags att återgå en sväng till litteraturen. Puh..
Over and out för denna gång..

Inga kommentarer: