onsdag, november 19, 2008

en vecka gått igen..

Min kompis Julia hade med detta på sin blogg så jag "snodde" det och använder den i min oxå :)

Troll eller Vampyrer - Troll
TV eller Bio - både.. men blir mest TV.. biobesök sker alldeles för sällan..
Astrid Lindgren eller Stephen King - Astrid Lindgren
Skräckfilm eller Komedi - Komedi
Sommar eller Vinter - både och.. om det e riktig vinter med snö vill säga..
Hav eller Insjö - Insjö
Mitt fullständiga namn: Maria Kristina Persson
Familj: Mamma & pappa hemma i Delsbo, 4 bröder+en syster med familjer som är spridda över Sveriges avlånga land..
Bor: Partille sedan 1 år.. innan dess Jonsered 8 mån och dess förinnan Alingsås flera år..
Uppvuxen: I Delsbo i de mörka Hälsingeskogarna :)
Utbildning: Grundskola hemma i Delsbo, samhällsvetenskapliga programmet med IT inriktning på Ljusdals gymnasium, 2 år på folkhögskola i Alingsås(allmän 3 och bibellinje), 90 poäng psykologi på Gbg univ, 10 p etik & ledarskap-distans från gävles högskola
Okänd talang: hmm.. har nog ingen.. vad jag kommer på nu..

Det var lite info om mig. Som ni märkt skriver jag på svenska, kommer nog göra det hädanefter. Tröttnat lite på att skriva på engelska- får mejla de i USA och Hellen med uppdateringar i stället.

Vart en bra men fulltecknad vecka. Vart trött och lite less samtidgt som jag haft det bra. På torsdagen hälsade pappa & mamma på. Vi tog en promenad, fikade på Allum, åt lunch, fixade lite i min lght och så. Riktigt nice!! Sedan lagade jag mat med Karin på alfa i kyrkan på kvällen. Det var kul & gick bra!

Fred fm åkte jag till Jönköping för att hälsa på Magdalena. Grymt nice att träffa henne! Vi åt lunch o drack kaffe på stan, sedan var vi mestadels hemma och pratade och tog det lugnt. Pannkakor till middag.. yuuuum! var inte igår jag åt pannkakor kan jag lova.
På lörd em-kväll skulle Magda på möhippa så jag åkte för att hälsa på bekanta til min familj som också bor i Jkpg. Inte sett dem sedan de flyttade från Delsbo för typ 11 år sedan tror jag. Så roligt att träffa dem! de är sig lika men barnen har såklart blivit stora. Tiden går fort..

Efter lite drygt ett dygn i Jkpg var jag trött och ville bara hem sova i min säng och va själv men kom iväg sent från Jkpg och skulle va i Alingsås på söndag morgon så jag hoppade av i Alingsås och sov hos brorsan, där pappa o mamma var barnvakt. Kul att träffa dem lite mer..

Söndagen var bra. Undervisning och inspiration för oss som är med i EFS styrelserna i EFS föreningarna i västsverige. Kul och givande men var helt slut när det var klar och ville egentligen bara hem och va själv, men blev kvar på Hjälmared för jag skulle va barnvakt på måndag åt Märta. Satte mig framför tvn en stund & halvsov och umgicks sedan mer med mamma & pappa, barnen och bror med fru som kommit hem efter sin helg på tu man hand. Mamma hade gjort fruktsallad. Muums :)

Barnvaktandet på måndagen gick bra. Jag och Märta myste och hade det gott. Jag passade på att säga hej till mina gamla kollegor i köket och gamla lärare medan Märta sov. Underbart kul att se dem igen, spec Marina! Brorsan kom hem tidigare än tänkt så jag han med ett tidigare tåg så efter att ha vilat på tåget strosade jag sedan en stund på stan i Gbg innan jag drog till bönegruppen. Blev en underbar och skön kväll, vad jag behövde! Det lönar sig att åka dit även om man är trött :)

Igår jobbade jag, grymt kul faktiskt, och sedan blev det slappa i soffan hela kvällen. Som jag längtat!!! Idag var jag hemma och slappade på fm och sedan tog jag & Sara en promenad med stavar upp till kyrkan där vi mötte upp med Alexandra & åt lunch på caféet. Maria joinade oss också. Grymt nice!! kul att se dem!! Var helt slut när jag kom hem, har inte blitt av med förkylningen och har ont i halsen igen, suck :( och det känns när man vart ute & gått i raskt tempo när man är snuvig kan jag lova så även denna kväll har också tillbringats i soffan. Är såå trött, undrar om det beror på snuvan? Soppa till kvällsmatt. Honungsvatten nu för en stund sedan. välgörande för halsen!

Nu väntar snart Grey's :)
over and out..
xoxo

Inga kommentarer: