söndag, november 30, 2008

Glad advent

"Bered en väg för Herren.. "
"Hosianna Davidsson, välsignad vare Han, välsignad Davids son som kommer i Herrens namn.."

ja så var det advent igen, vad tiden går!! Sitter framför tv:n med tänt ljus i adventstaken och myser. Lugnt och slappt och skönt. Adventsfriden/glädjen börjar infinna sig efter några hektiska dagar.

Torsdagens flyttstäd hos en i församlingen gick bra. Vi hade kul och det gick relativt fort och lätt. Underbart gott att få hjälpa någon annan och underlätta för dem sådär! På kvällen var det "sök Guds ansikte" i kyrkan, d.v.s undervisning och lovsång. Grymt bra och härlig kväll! Claes var i sitt essä, lovsångsmusikerna oxå. Hände mycket.. både i/genom lovsången och genom bönen..

I fredags fm städade jag på mitt gamla jobb, riktigt kul faktiskt!! På em var jag och Sara ute & tittade runt på olika ställen. Åt sen lunch, strosade på allum lite , gick på ljuständningen som församlingen har varje fred på allum nu i advent. På kvällen var vi som planerade förra Livsväg (en konferens i min kyrka) ute & åt. God mat och trevligt. Inte alltför ofta man är ute & äter på restautant men ibland får man unna sig :) vi alla fick en liten bok av han som var huvudchef för konferensen. Jättefin & tänkvärd bok. Talade rakt in i mitt liv..

I går var jag hemma och adventspyntade och så innan min komips kom & hämtade mig och vi åkte till några kompisar som flyttat ihop i en ny lght. Inte sett dem på ett tag så det var riktigt nice att träffa dem! Åt god soppa, spelade wii, pratade, drack glögg & åt pepparkakor, lussebullar & lite annat. Första glöggen för denna julsäsong.. gott!

Idag är jag hemma och slappar, är trött & tung i huvudet (som vanligt nu för tiden). Ska nog ta mig ut & gå en sväng innan lunch och sedan är det kyrkan.. ser fram emot det!! Sjunga adventssånger & se mina vänner.

Gott nytt kyrkoår på er!!
xoxo

Inga kommentarer: