måndag, december 01, 2008

sjuk...

Börja känna av halsen i går kväll på väg till innebandyn så jag spelade inte utan tittade på. Men bastade efteråt med de andra. Skulle nog inte gjort det. Småfrusit i natt och haft fortsatt ont i halsen men tänkte inte så mycket på det och i morse ringde de från dagiset och ville ha mig att jobba :)
men när jag klev upp och skulle göra mig i ordning såg jag att jag var svullen i halsen så det var bara att ringa och säga nej och sedan ringa vårdcentralen när de öppnade. Började frysa och mådde allmänt kasst medan jag väntade på att de öppnade. Tog tempen och mycket riktigt- låg feber och en halvtimme senare hade den ökat lite.. suck.. Bara att ta alvedon och knata iväg till läkaren. Han såg på en gång att det va streptokocker/halsfluss och jag fick penicilin och ska äta en ganska stark kur. 3 tabl/dag i 10 dagar. Kraftig/elak halsfluss sa han.. smittsam första dagarna så jag kan inte gå på hemgruppen ikväll :( snyft.. men men, får njuta av att bara ligga i soffan och inte kunna ha dåligt samvete för att jag gör det :)

ser just nu top model, blir nog Oprah & Rachel Ray sedan.. spännande va?! ;)
köpt hem lite frukt och godis iallafall.. lite kul får man ju ha :)
dags att vila/sova..
kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du kryar på dig snart. Inge vidare å vara sjuk. Fördelen är väl att man som sagt kan ligga i soffan och lata sig utan att få dåligt samvete :P