måndag, december 15, 2008

Måndag, ny vecka..

Sitter här i soffan, ser tv & dricker kaffe. Lugnt & slappt. Uträttat en del ärenden & fått saker gjorda idag. Skickat iväg några mejl som behövde komma iväg, skrivit lite julkort, pratat med syrran om julklappar- hon handlar några & jag några. Gick sedan ner till allum & handlade de julklappar jag skulle. Inte så mycket folk idag, skönt! Har nog handlat klart julklapparna, så nu slipper jag trängas med alla andra framemot helgen. Då är det packat med folk så då vill man helst slippa gå ner. Oh, kom på att jag har en liten grej kvar att köpa till minstingen i usa innan jag kan skicka iväg det paketet. Är sent ute i år med att få iväg deras paket. Inte likt mig, men men- bättre sent än aldrig säg det ju :)

Har sedan suttit hemma och slagit in julklapprna, lyssnat lite på julmusik & så.. skönt. En ganska bra dag idag.. Började den i o för sig på det sätt jag vet jag borde börja alla dagar, vilket inte alls skett i höst. Märks tydligt på dagshumör & nivån på frid när jag gör det.. varför ska det va så svårt?? suck.. jaja..tur Han är nära ändå..

Hemma har de nästan en halvmeter snö. Sååå avis. Vill oxå ha!! här är det typiskt grått Göteborgsväder.. suck. Hoppas snön ligger kvar när jag kommer hem om en vecka.

Helgen var bra. Lördagen började slappt hemma och sedan en sväng ner till torget för att kolla på det levande julspelet/julkrubban. Väldigt fint & bra! första gången jag såg en levande kamel. Senade på eftermiddagen åkte jag iväg på kalas/öppet hus, en i församlingen fyllde 60. Mycket folk men väldigt trevligt. Blev kvar hela kvällen. Igår slappade jag hemma tills det var dags att åka till kyrkan. Barnen hade julmusikal. Grymt duktiga! jag är imponerad!! jag & alexandra bangade innebandyn för vi är både snuviga. Men köpte med oss smörgåstårta som vi åt medan vi kollade när de andra spelade :)

I kväll vankas julavslutning med hemgruppen så jag ska nog göra mig klar inför den..
xoxo

1 kommentar:

Anonym sa...

Tyvär har den "underbara" svenska vintern även hittat hit till norr nu. Idag (iaf i Sundsvall) så har det varit plusgrader, nästan lite regn å så det härliga slasket på marken. Ska man behöva ha stövlar?? Trist, jag hoppas det blir kallare snart så den fina vintern kan göra ett återtåg!