lördag, december 20, 2008

Helg..

Sitter här & vaknar till & njuter av lördagen. Druckit morgonkaffet & tvättar. Ska senare idag ta tag i julstädningen & kanske börja packa inför hemresan på måndag. Ser fram emot att komma hem, men det kommer bli så intensivt.. men skoj!!

Fick sms igår kväll av mamma att morfars dödsannons ligger ute på ÖA's hemsida så nu har jag kollat in den. Väldigt vackert skrivit, både minnesrunan & annonsen. Overkligt att se morfars namn där, i en sådan annons. Blev så verkligt & konkret att morfar inte finns mer :( men han var ju gammal & det är skönt att han slapp ligga länge & bli ett kolli/vårdpaket. Han hade inte gillat det. Stursk, enveten & självständig som han var.. :)

Veckan har rullat på i rasande takt. Jobbat heltid tisd-fred. Vart kul & gått bra men är sååå trött nu. Suck. I torsdags deckade jag kl 21, & då hade jag halvsovit lite i soffan en stund oxå. Orkade inte ens byta kanal på tv:n när det blev reklam. Och då är jag trött kan jag lova!! Men fick iaf jobba rätt vecka då de träffade tomten & hade julbord & dans kring granen denna vecka. Barnen uppskattade det verkligen!!

Igår efter jobbet drog Sara & jag iväg med en kompis, som efter mycket kamp tagit sin fritidsledarexamen, och åt mat på en tairestaurang inne i Gbg. Han uppskattade det & blev jätteglad!! Riktigt trevligt hade vi! Sedan skulle han på ungdomscafeet i kyrkan. Sara & jag fastnade där oxå. De hade pepparkakshustävling & sedan firade ledarna & alla ungdomarna honom (vår kompis) med glass, Singstar & så. Grymt skoj! Kidsen va riktigt på g & va grymma på singstar.

och som sagt, nu sitter jag här & slappar. Börjar bli dags för frukost..
Ha en bra helg. Nästa gång jag skriver är jag förmodl hemma i mitt beloved Delsbo :)
puss på er

Inga kommentarer: