söndag, januari 18, 2009

I morgon börjar allvaret..

ja, i morgon börjar mina 3,5 års studier till att bli försskollärare!! Lite nervöst och så men spännande och roligt, ser fram emot det! Att ha något att satsa på och sträva mot!

Jobbar fortf halvtid som lokalvårdare i kyrkan, det är kul och jag trivs. De är för sköna :) Kommer bli lite hektiskt de kommande veckorna med skola och jobb, men det ska nog gå. Det är ju en begränsad tid jag ska jobba..

Haft bra 1,5 vecka sedan sist. Morfars begravning var fin, sorglig såklart men fylld av tacksamhet och fin som sagt. Sofia hade ett bra griftetal! Blev ju lite mer personligt eftersom hon kände morfar. Sov över i lghten med pappa, mamma och ena morbror. Lite konstigt att va där utan morfar men det var skönt att få se lghten en sista gång och ta farväl liksom. Lördagen spenderades plaskandes med bror med familj på Paradisbadet. Grymt kul! vi åkte rutschbanor, "forsen", bubblade bubbelpool och hade oss. Barnen drog och slet i mig och skulle ha med mig på allt!! Brorsan bara log åt det! Sedan middag hos ena morbror och sedan hemfärd till Delsbo. Jag och barnen somnade på en gång och sov hela vägen hem :)

Efter hemfärd till Partille på söndagen inleddes nya veckan med en färd till Gekås(Ullared) med Maria och Sara! nice as always! :) Grymt lite folk, nästan kusligt att gå där. Men skönt!! Annars har det vart jobb, vilat träffat en kompis och så i veckan. Vart en skön vecka men tänkt och funderat mycket, Fattar inte vad som sker, varför och hur och så.. men läre väl visa sig när tiden är mogen, som alltid, men det är frustrerande när man är inne i det.. suck..

I går hade vi dansdag i Halmtad. Grymt kul och inspirerande! men var så trött när jag kom hem. Idag har jag bara vart hemma, sett tv, lagat matkåda, diskat, plockat och fixat & så inför skolstart och en fultecknad vecka. Dagen avslutades med gudstjänst, riktigt nice! så skönt. Behövde den!!

Hmm, ja det var nog det för denna gång..
kram kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till imorgon, första dagen å allt! :)

Anonym sa...

Hey Swedish girl!!
Have a great first day at "school"!!! You made the right choice, you're gonna be doing great :-D
Love,
Hellen