onsdag, januari 28, 2009

Trött, men lycklig..

Är trött så trött. Tur jag inte ska jobba mer efter denna vecka. Puhh.. Långa skoldagar och sedan städ är ingen höjdare, men pengar är bra :)

Idag hade jag kort dag i skolan och jag skulle inte städa efteråt, eller rättare sagt kunde jag inte för det va fullt hus i församlingshemmet med olika aktiviteter. Inte mig emot att ha en ledig em!! :) Så efter att ha ätit lunch med några kursare så åkte jag hem och sov middag och fixade lite saker. Sååå skönt!!

Haft dans i kyrkan ikväll,som vanligt på varannan onsdag. Med skillnaden att idag hade jag lust att gå dit, kände glädje och förväntan inför kvällen!! Första gången på typ 1 år jag såg fram emot att gå och dansa, vart segt att dra i det det senaste året. Men jag har ju känt att jag skulle fortsätta ändå och när vi väl dansar är det ju kul och givande, det ger energi och kraft. Men det är segt att prioritera det när man inte är sugen på det. Men som sagt, idag var jag laddad, och det blev en kanonkväll!! Vi har en hel del tankar och idéer inför våren, hoppas vi kan få genomföra dem..

I skolan idag hade vi info (igen) om VFU(verksamhetsförlagd utbildning). Dvs att vi ska ut på dagis&skolor någon vecka/termin för att koppla ihop teori-praktik. Ska bli riktigt skoj!!! ser fram emot det! lite nervöst att hålla samlingar o så men det ska bli kul & en bra utmaning. Idag fick vi träffa den som är ansvariga i det område vi ska till. Jag ska vara någonstans här i partille, vet inte vart dock. Får förmodl veta på onsdag.

nu är det dags att träffa john blund, har två långa dagar i skolan med städ efteråt framför mig.. ska bil skönt me helg!! :)

puss på er

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Känns det bra att ha börjat plugga nu då? Jag saknar student livet ibland faktiskt :) Ha de gott! Kram