onsdag, januari 07, 2009

onsdag..

så var vardagen här igen & helgerna slut.. skönt på sätt och vis kanske?! Men även lite tomt, det är ju skönt med något som bryter av.

Jag ska jobba halvtid resten av månaden :) känns bra!! bilr att pussla när jag börjar plugga för att hinna va i skolan och sedan jobba 3-4 tim/dag, men det är bara ca 2-2,5 veckor som det blir lite körigt, så det ska nog gå :) iaf inget jobb man behöver planera & förbereda, bara att gå dit & städa :)

Såg en trailer för en ny tv-serie idag, "Army wifes". Såg trailer för den i somaras i usa. Och om jag inte minns helt fel så var den(trailern i usa) mer våldsam och intensiv, än den jag såg på tv idag. Det är väl lite mysko?? kör de olika trailers i olika länder?? eller kanske inte är så konstigt- det är ju olika kulturer, seder o så.. men tyckte ändå det var lite komiskt att de kör en lugnar här.

Har haft bra dagar. Mest lugnt och skönt. I måndags åt jag lunch och umgicks med min vän Maria G, riktigt nice! vi pratade o slappade. Sedan skulle jag på bio med Julia och maria hängde på. Vi såg "allt flyter". Den var riktigt bra! söt och rolig, man blev glad & varm av den. En feelgood film helt enkelt :)

Igår kväll hade vi missionsgudstj i kyrkan och vi i styerlsen var ansvariga. Vi hade bestämt oss för att bjuda på etopisk pepparsås, vilken bl.a innehåller myyycket lök- Så när man lagar den luktar det apa hur länge som helst efteråt, det sätter sig överallt. Så för att slippa detta i min "lilla" lght så åkte jag till kyrkan på em för att laga till den där. Smart va?? :) maria var där & jobbade så jag pratade med henne och umgicks medan såsen kokade, riktigt nice!! Tror även hon var glad över sällskap. Inte så roligt att gå där själv en hel dag. Gudstj blev bra och pepparsåsen var uppskattad och omtyckt!

I dag har jag jobbat & tvättat. I morgon ska jag jobba på fm och sedan bär det av norrut till Hudik med övernatting hos syster för vidare färd på fred morgon mot morfars begravning utanför Ö-vik. Ska köpa tågbilj på tradera. Finns ganska många på de avgångar jag vill åka och många som har inga bjudit på, så jag hoppas det går smidigt att få biljett.

ha det kanoners!
puss

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller tummarna för att du får en biljett! Jag åkte till sthlm för 6 kr en gång via tradera! Det var ett helt ok pris kände jag :D