lördag, januari 24, 2009

Lördag kväll..

Så var det lördag kväll, sitter i tv-soffan med en cola och schweizernötchoklad, muuums :) ville ha popcorn men hade ingen olja hemma, och ingen micropop, och så orkade inte gå till affären så det blev choklad som jag hade hemma. Inte fel det heller :) Pappa och mamma åkte för en timme sedan. De stannade till en sväng på väg mot äldste bror i Laholm och lämnade av lite möbler, dukar och andra saker efter morfar. Kul med lite minnen efter morfar! De hade saker med sig till båda min äldre bröder oxå. Fylld släpvagn!

Vart en bra vecka. En hel del saker släppte efter gudstjänsten förra söndagen och efter hemgruppen.. så skönt!! känt sådan närhet och frid och glädje, även om jag vart trött. Underbart! Gud är god.

Och så skolan :) Det är kul att att va igång! Det är mycket nytt, mycket info & så men det är kul och intressant, känns spännande!! Vi är ca 400 st som började lärarprogrammet nu, så man har inte koll på alla, men har pratat med några som jag hängt med i veckan. Tyvärr ska de inte gå min inriktning och vi hamnade inte i samma seminariegrupp(klass) heller :( men man ses ju ändå och jag lär ju känna andra nu till veckan när vi är i de mindre grupperna och så. Lite nervöst inför diskussionerna och att bli opponerad på arbeten och så men det blir en bra utmaning. Men främt är det kul att läsa om det man brinner för och vill jobba med!!

Hmm, tja. vad mer har hänt. Inte mycket. Jobbar fortfarande halvtid så det har vart mycket i veckan men det har gått bra. Löst sig bra. Igår em och idag har jag läst en del litteratur. Blir nog lite mer i morgon också. Sedan plugg och jobb i veckan, plus hemgrupp och dans om jag hinner. Får la sköta jobbet först och främst :) sedan ska det nog lugna ner sig, jobbar ju bara månaden ut så. Och det är ju snart. Fattar inte vart tiden tar vägen..

Men men.. var nog allt för nu. Ha det gott vänner!
kraaaaaaaam

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill också plugga. Vet inte om jag har hjärna till det bara..
Hoppas det går bra för dig iaf. kram kram