söndag, april 19, 2009

Förundrad..

Haft underbara dagar. Känner mig så välsignad, tillfreds, förundrad, glad, nöjd.. ja allt :)

S och jag har bokat tåg & boende till 20april-2 maj. Vi ska till Sthlm och vara med på Oas dagar och Jesusmanifesttionen!! Ska bli så nice!!! Längtar!!

I fredags jobbade jag på Öppna Förskolan i kyrkan. Riktigt kul och härligt! Barnen var söta & föräldrarna trevliga! Vissa har jag träffat i kyrkan förut eller på mitt f.d jobb. Allt gick bra och flöt på bra! Fick bra samtal med en svensk-amerikansk kvinna. Fick en del uppmuntran! Och nu när jag tänker efter så är det nog svar på böner jag bett i det senaste..
Fastnade sedan i solen utanför kyrkan, teamarna & L kom så vi pratade lite & åt glass. Sedan kom M efter ha haft begravningar hela dagen. Pratade lite me henne! Sedan bar det av till en indisk restaurant inne i stan för att fira A som fyllt år. Hon blev glad när vi alla var där. Hon trodde hon skulle äta middag på tum man hand med en vän så det blev en rejäl surprise när vi satt 10 st andra där :) Blev en lyckad och bra kväll med go mat & skratt.

I går bara slappade jag, plockade lite här hemma. Sedan träffade jag J på em. Vi shoppade lite & njöt i solen med en glass. Riktigt nice!! Tack för trevlig em J! Sedan bar det av till kyrkan. Vankades Lovsångskväll :) Var där lite tidigt så jag slappade, bad, åt kvällsmat och lite så, sedan fick jag hämta pizzor åt musikerna. Fick lite pizza som tack :)

Sedan brakade det loss. Riktigt go gudstjänst! Helt underbart! Bara lovsång & bön. Mycket härligt!! Wow.. Sedan blev vi hembjudna till S. Avslappnat & skönt. Bullar & te :) muums

Verkligen vart så bra dagar. Känner mig så tacksam & priviligerad!!
Nu sitter jag här & slappar och ser Nyhetsmorgon. Ingen sol idag :( men kanske lika bra det. Så kan jag i lugn & ro sitta inne och läsa lite kurslitt inför morgondagen. Ca 30 sidor kvar. Sedan bär det av till kyrkan senare i em. C som predikar idag :)

Ha det gott vänner!

Inga kommentarer: