torsdag, april 02, 2009

"Helg"

Så var det helg.. nästan iaf! Har ingen skola i morgon, är "ledig". Skönt med en heldag att läsa litteratur & fixa lite annat för skolan! Måste bla. lägga upp min studiegång, dvs välja kurser & så för alla terminer. Men ska vara barnvakt på fm åt minsta syskonbarnet,vilket ska bli kanonkul, så får se om jag får något gjort på em. Må väl va hänt annars :) Gud vet vad som som behöver göras & har kontroll så jag litar på att jag får tid & ork att göra det som behövs..

Haft en bra dag! Intressant förläsning om kunskap, kunskapsbildning, argumentationsanalys o.d. Det kanske inte låter så upphetsande & intressant, men det är det! Ok, lite flummigt ibland- det kan jag erkänna, men det finns många ljusglimtar. Många viktiga insikter för mig som blivande lärare! Skillnaden mellan kunskap & information t.ex. Tyst kunskap- tystnad kunskap är ett annat exempel. Vad händer med & hur ändras synen på information/kunskap nu när vi är ett s.k kunskaps/informationssamhälle? Hur påverkar det mig som pedagog & mitt förhållningssätt till lärande?? Spännande va?!? :)

Efter skolan drog jag till kyrkan för att stämma av inför söndag med Josefine. Gick bra. Sedan hängde jag med Lisa, "underbart men kort", för att citera någon. Vem det nu kan va. Iaf, vi åt pizza ute i solen- sååå nice!! Sedan åt vi glass me M & S. Skoj skoj!! & gooott!! muums..

H var tidig till dansen, liksom jag, så pratade lite & drack kaffe. Fick bra samtal om lite allt möjligt. Bl.a Om andaksliv, relationen med Gud & så. Kul att se henne på glad & förväntansfull igen!! Dansen var givande & go som alltid. Underbart! Tror jag kommer fortsätta dansa men inte ta ansvar för det adminstrativa & så(har ju avsagt mig det ansvaret sedan någon vecka). Det är så kul & ger sådan kraft att dansa så jag kan nog inte hålla mig borta. Och fick peppning & uppmuntran i mina tankar av Sara när jag pratade med henne senare på f-book. Gott!!

Jaja, kanske dags att sova om jag ska orka vara barnvakt :) John Blund kallar..
sweat dreams!!

Inga kommentarer: