söndag, april 26, 2009

Söndag..

Veckan har försvunnit fort. Skrivit hemtenta, jobbat lite några dagar och så dansat en kväll. Vart lite stressad över hemtentan men fick klart den och skickade in. Såå skönt att den är klar, bara hoppas att jag får godkänt på den nu. Den handlade om relationen mellan kunskap och makt, och om vetenskap och hur mänskligheten och synen på världen förändrats sedan industriella revolutionen. Lagomt intressant sådär :/ så jag är glad bara jag får godkänt.

Satt i kyrkan och skrev för jag jobbade där några förmiddagar. Så det blev lite häng med folk där och några glassar i solen. Härligt! Behövligt med mikropauser i pluggandet, eller?? ;) i fredags efter jag var klar åkte jag, A och S till närmsta sjö för att njuta av solen. S badade, den galningen :)

Igår satt jag ute i solen och läste kurslitteratur. Hur skööönt som helst!! Gick väldigt smidigt och lätt. Bönesvar!! Mycket stress släppte där då kunde va ledig igår em/kväll & idag och kommer nog kunna va ledig lite kvällar i veckan oxå eftersom jag "läst ikapp" en del. Har seminarier och föreläsningar i veckan så det är inte så mycket tid på dagarna att läsa så det var verkligen skönt att jag fått läst ikapp lite..

Längtar till torsdag, då åker S och jag till Sthlm för OAS-dagar och Jesusmanifestation!! Ska bli så skoj!! Ser fram emot det, ska bli skönt med miljöombyte, och att få några dagar helt för Gud utan abvrott för annat..

Dags att slappa lite mer framför tv:n och fortsätta njuta av söndagen. Ska nog ut och gå sedan en sväng. Och handla..

Inga kommentarer: